Wypożyczalnia samochodów – ile można na tym zarobić?

Wypożyczalnia samochodów – ile można na tym zarobić? Konkurencja na rynku wypożyczalni samochodów jest coraz większa. Jak grzyby powstają nowe firmy oferujące tego typu usługi. Z ich usług chętnie korzystają już nie tylko przedsiębiorstwa i korporacje, ale również klienci indywidualni. W tym artykule sprawdzamy, ile można na tym zarobić i co zrobić, by odnieść sukces. O ten wcale nie musi być trudno.

Nowoczesny model biznesowy – wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów - ile można na tym zarobić?
Wypożyczalnia samochodów – ile można na tym zarobić?

Możliwości wypożyczania samochodów  jest co najmniej kilka. Przeglądając strategie biznesowe największych graczy na rynku można odnaleźć pewne prawidłowości. Przede wszystkim ich oferta skierowana jest zarówno do klientów korporacyjnych, jak i osób fizycznych. Tym samym już na starcie zapewniają sobie ogromną rzeszę potencjalnych klientów. Jak zamienić ich na realne zarobki?

Wypożyczeniem samochodu zainteresowani są turyści przyjeżdżający na kilkudniowy urlop, młode pary szukające luksusowego samochodu na ślub, a także korporacje, które szukają rozwiązań ciekawszych niż leasing, czy też kredyt. Każda z grup docelowych to gotowa strategia biznesowa – to na którą się zdecydujemy zależy tylko od nas. Od tego wyboru będą zależeć również potencjalne zarobki.

Zdecydowanie najwięcej można zarobić na wypożyczaniu samochodów do przedsiębiorstw i korporacji. Wynika to przede wszystkim ze skali działania – jeśli nasze samochody staną się częścią floty dużej marki to możemy liczyć na wynajem co najmniej kilkudziesięciu modeli.  To pewny zysk, na którym można oprzeć dalszy rozwój firmy.

Wynajem samochodów klientom, którzy przyjeżdżają na krótki czas do danego miasta lub potrzebują auta zastępczego na kilka dni jest bardziej chimeryczny, ale pozwala osiągnąć dużo wyższe stawki za jeden dzień wynajmu. Te są bardzo zróżnicowane i zależą od kilku czynników:

  • marka pojazdu,
  • długość wypożyczenia,
  • rok produkcji pojazdu,
  • klasa pojazdu,
  • wielkość miasta,
  • popularność danego ośrodka.

Przy najtańszych w utrzymaniu modelach, ceny za dobę zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Przy nowszych i bardziej zaawansowanych samochodach można bez problemu zarządzać nawet 300 złotych za dobę. To całkiem solidny zarobek przy założeniu, że nasze samochody będą wynajmowane każdego dnia.

Ostatnim typem wynajmu samochodów jest okazjonalne wypożyczanie ich na specjalne okazje. Do takich zaliczyć możemy na pewno ślub, nic więc dziwnego, że wiele młodych par chętnie decydują się wypożyczenie wyjątkowego pojazdu na ten wyjątkowy dzień. Jeśli w naszej ofercie będzie naprawdę niesamowity samochód możemy liczyć na zarobek na poziomie 3000 – 4000 zł za dwa dni wynajmu. Warto przy tym pamiętać, że taki biznes jest bardzo sezonowy – najwięcej ślubów odbywa się w miesiącach od czerwca do września.

Zadbaj o odpowiednią reklamę wypożyczalni samochodów!

Bez względu na to, jaki typ działalności wybierzesz należy zadbać o odpowiedni rozgłos. Reklama jest prawdziwą dźwignią handlu i nie inaczej jest w przypadku wypożyczalni aut – jak to jednak zrobić?

W pierwszej kolejności warto zadbać o obecność w mediach społecznościowych. To one są najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie pierwszych klientów – piękne zdjęcia niesamowitych samochodów zawsze przyciągają wzrok. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z tym biznesem, należy pojawić się na takich portalach jak Facebook, Instagram, czy też Snapchat. Odpowiednie kierowanie komunikacji do grupy docelowej może przełożyć się na realne zarobki.

Oczywiście, Social Media to nie jedyne miejsce, gdzie warto się pojawić jeśli marzymy o rozwoju swojego biznesu. Wielu klientów, zwłaszcza korporacyjnych, swoje poszukiwania rozpoczyna od wyszukiwarki Google. Warto zadbać o to, by wyniki tych wyszukiwań wskazywały naszą firmę jako najlepszego partnera biznesowego. W tym celu pomogą dwa typy reklam: pozycjonowanie oraz płatne reklamy Google. Dobrze zaplanowana strategia może osiągnąć szybkie i trwałe rezultaty.

Nawet najlepsza komunikacja w internecie nie zastąpi kontaktu z człowiekiem. Jeśli zaczynasz prowadzić biznes związany z wynajmem samochodów, dobrze żebyś pojawiał się tam, gdzie mogą być Twoi klienci. Do takich miejsc można zaliczyć wszelkiego rodzaju targi, wystawy i eventy motoryzacyjne. Nie zaszkodzi mieć również kilku dobrych znajomych w strukturach korporacyjnych oraz wśród właścicieli hoteli – jeśli zajmujesz się wynajmem samochodów dla turystów.

Wypożyczalnia samochodów – można na tym zarobić!

Coraz więcej ludzi i firm świadomie rezygnuje z posiadania własnego samochodu. Dotyczy to zwłaszcza osób oraz przedsiębiorstw, które często przebywają w mieście. Konieczność regulowania opłat za parking, ubezpieczenie, serwis i innych kosztów związanych z utrzymaniem samochodu powodują, że lepszym rozwiązaniem jest krótkoterminowy wynajem samochodu.

Mając w swojej ofercie 5 – 6 samochodów można liczyć na miesięczne przychody na poziomie nawet 20 000 złotych. Oczywiście, zależą one przede wszystkim od tego, ile dni w miesiącu nasze auto będzie wypożyczone – im więcej tym lepiej dla naszej kieszeni.